Pracownicy
Maria Witka – starszy specjalista pracy socjalnej, świadczy pracę socjalną w miejscowościach: Tuplice, Jagłowice, Cielmów, Czerna i Chlebice.
Do zakresu obowiązków należy m.in.:
- Prowadzenie pracy socjalnej w celu wspomagania osób i rodzin wymagających pomocy w osiągnięciu pełnej aktywności społecznej.
- Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych, rozpoznanie i ustalanie potrzeb klientów oraz proponowanie optymalnej pomocy z uwzględnieniem możliwości Ośrodka.
- Kompletowanie dokumentacji niezbędnej do wydania decyzji w sprawie przyznania lub odmowy przyznania świadczenia z pomocy społecznej.
- Prowadzenie dokumentacji rodzin korzystających z pomocy społecznej.
- Zawieranie kontraktów z klientami Ośrodka, bieżące monitorowanie realizacji kontraktów oraz egzekwowanie zawartych ustaleń.
- Podejmowanie interwencji kryzysowej z uwzględnieniem przemocy w rodzinie.
- Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie oraz innych przepisów wydanych na jej podstawie.
- Prowadzenie postępowania, w tym administracyjnego w zakresie świadczeń z pomocy społecznej.
- Weryfikacja i aktualizacja świadczeń długoterminowych.
- Kompletowanie i przesyłanie wniosków o umieszczenie klientów w Domach Pomocy Społecznej, przesyłanie pełnej dokumentacji wraz z wnioskiem właściwym organom oraz nadzór nad realizacją.
- Załatwianie formalności pogrzebowych w przypadku dokonywania pochówku przez OPS.
- Opracowywanie planów pracy z rodziną.
- Opracowywanie indywidualnego programu wychodzenia z bezdomności.
- Współpracę z placówkami służby zdrowia, placówkami oświaty, pedagogiem szkolnym, innymi jednostkami pomocy społecznej, Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, kuratorami sądowymi i społecznymi, Powiatowym Zespołem d/s Orzekania o Niepełnosprawności, policją i organizacjami pozarządowymi w zakresie niezbędnym do realizacji zadań,
- Opracowywanie i wdrażanie lokalnych programów pomocy społecznej i projektów ukierunkowanych na pomoc osobom i rodzinom w celu podniesienia ich jakości życia, ze szczególnym naciskiem na grupy osób zagrożonych ubóstwem, bezdomnością i wykluczeniem społecznym.
Katarzyna Wiktorska – starszy pracownik socjalny, świadczy pracę socjalną w miejscowościach: Łazy, Gręzawa, Nowa Rola, Świbinki, Drzeniów, Grabów i Matuszowice
Do zakresu obowiązków należy m.in.:
- Prowadzenie pracy socjalnej w celu wspomagania osób i rodzin wymagających pomocy w osiągnięciu pełnej aktywności społecznej.
- Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych, rozpoznanie i ustalanie potrzeb klientów oraz proponowanie optymalnej pomocy z uwzględnieniem możliwości Ośrodka.
- Kompletowanie dokumentacji niezbędnej do wydania decyzji w sprawie przyznania lub odmowy przyznania świadczenia z pomocy społecznej.
- Prowadzenie dokumentacji rodzin korzystających z pomocy społecznej.
- Zawieranie kontraktów z klientami Ośrodka, bieżące monitorowanie realizacji kontraktów oraz egzekwowanie zawartych ustaleń.
- Podejmowanie interwencji kryzysowej z uwzględnieniem przemocy w rodzinie.
- Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie oraz innych przepisów wydanych na jej podstawie.
- Prowadzenie postępowania, w tym administracyjnego w zakresie świadczeń z pomocy społecznej.
- Weryfikacja i aktualizacja świadczeń długoterminowych.
- Kompletowanie i przesyłanie wniosków o umieszczenie klientów w Domach Pomocy Społecznej, przesyłanie pełnej dokumentacji wraz z wnioskiem właściwym organom oraz nadzór nad realizacją.
- Załatwianie formalności pogrzebowych w przypadku dokonywania pochówku przez OPS.
- Opracowywanie planów pracy z rodziną.
- Opracowywanie indywidualnego programu wychodzenia z bezdomności.
- Współpracę z placówkami służby zdrowia, placówkami oświaty, pedagogiem szkolnym, innymi jednostkami pomocy społecznej, Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, kuratorami sądowymi i społecznymi, Powiatowym Zespołem d/s Orzekania o Niepełnosprawności, policją i organizacjami pozarządowymi w zakresie niezbędnym do realizacji zadań,
- Opracowywanie i wdrażanie lokalnych programów pomocy społecznej i projektów ukierunkowanych na pomoc osobom i rodzinom w celu podniesienia ich jakości życia, ze szczególnym naciskiem na grupy osób zagrożonych ubóstwem, bezdomnością i wykluczeniem społecznym.
Wanda Rzączyńska – specjalista pracy socjalnej, świadczy pracę w zakresie domów pomocy społecznej, usług opiekuńczych pomocy osobom bezdomnym oraz pochówku na całym terenie.
Do zakresu obowiązków należy m.in.:
- Przyjmowanie wniosków w zakresie usług opiekuńczych, domów pomocy społecznej, pomocy osobom bezdomnym oraz pochówku.
- Prowadzenie pracy socjalnej w celu wspomagania osób i rodzin wymagających pomocy w osiągnięciu pełnej aktywności społecznej.
- Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych, rozpoznanie i ustalenie potrzeb klientów oraz proponowanie optymalnej pomocy z uwzględnieniem możliwości Ośrodka.
- Kompletowanie dokumentacji niezbędnej do wydawania decyzji w sprawie przyznania lub odmowy przyznania świadczenia z pomocy społecznej.
- Wprowadzanie realizacji świadczeń w systemie informatycznym POMOST.
- Podejmowanie interwencji kryzysowej z uwzględnieniem przemocy w rodzinie.
- Wszczynanie procedury NK i udział w pracach ZI.
- Opracowywanie planów pracy z rodziną.
- Prowadzenie postępowań wobec osób bezdomnych, w tym opracowywanie indywidualnego programu wychodzenia z bezdomności, udzielenie schronienia, współpraca z placówkami, sprawozdawczość, umowy.
- Opracowywanie planu potrzeb w zakresie pomocy społecznej.
- Współpraca z placówkami służby zdrowia, placówkami oświaty, pedagogiem szkolnym, innymi jednostkami pomocy społecznej, Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, kuratorami sądowymi i społecznymi, Powiatowym Zespołem ds. Orzekania o Niepełnosprawności, policją i organizacjami pozarządowymi w zakresie niezbędnym do realizacji zadań.
Katarzyna Mazurek – starszy asystent rodziny
Do zakresu obowiązków należy m.in.:
- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
- wspieranie aktywności społecznej rodzin;
- motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
- udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
- motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
- udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
- prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;
- monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
- sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
- współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna się za niezbędną.
Martina Janicka -Balak – aspirant pracy socjalnej
Do zakresu obowiązków należy m.in.:
- obsługa systemu POMOST i CAS
- terminowe sporządzanie wszelkich sprawozdań jednorazowych, kwartalnych, półrocznych i rocznych m.in. z udzielonych świadczeń pomocy społecznej- pieniężnych w naturze i usługach oraz prowadzenie dokumentacji z tym związanej w systemie POMOST i CAS.
- Prowadzenie dokumentacji związanej z programem POPŻ.
- Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie ustalonym Regulaminem udzielenia zamówień publicznych.
- Dokonanie rozeznania cenowego oraz sporządzenie protokołu realizacji bieżących zakupów materiałów lub usług w trybie bez stosowania ustawy o zamówieniach publicznych.
- Realizacji niezbędnych zakupów do prawidłowego funkcjonowania jednostki
- Prowadzenie spraw związanych z obsługą administracyjno-biurową OPS- sekretariat.
- Przyjmowanie skarg i wniosków oraz prowadzenie ich rejestru.
Anna Sekulska- sprzątaczka.